Tisdag.

Igår så longerade jag Mailan med Sandra som ryttare. Sandra fick instruktioner om att låta tyglarna vara och bara rida med sits. Först gick det lite sådär. Mailan ville på att rusa lite och slängtrava. Hon verkade vädligt förvånad över att ha ryttare men ädnå sitta fast i lina. Jag tror inte att hon är longerad med ryttare tidigare. Speciellt förvånad verkade hon vara över att det inte var jag som red.

Strax började hon slappna av mer och sen när vi bytt till höger varv så gick det riktigt bra. Att göra halt från skritt samt ökningar(givetvis, yrbollen) är hon bäst på men hon börjar även lyssna till att bryta av till skritt från trav. Just nu är det verkligen prio ett att få henne att lyssna mer på vikt- och rösthjälper.

Jag och sandra bestämde oss för att träna med Sandra uppe på och jag vid linan kanske en gång i veckan. Plus att jag longerar utan ryttare då och då också. Givetvis så försöker jag alltid att jobba med vikt- och rösthjälper när jag själv rider henne. Idag så tror jag att det blir cavallettiträning. Lyfta på fötterna är inte henner hennes starka sida. Balansen är min akilleshäl så då slår vi två flugor i en smäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0