Fredag.

Jag är utan dator och har därför varit dålig på att uppdatera. Allt går bara bra i nya stallet och det känns som att tom ridningen går mycket bättre. Jag var riktigt fascinerad här om dagen då jag till råga på allt lyckades få henne i vänstergalopp på volt. Visserligen en rycklig och jävlig, näst intill korsgalopp på en ganska kantig volt. Men dock, galopp på volt i vänster varv.

Då var jag en stolt liten ryttare.

Har även provat hoppa ett litet skutt för första gången sen jag köpte Mailan. Eller ja, hoppa och hoppa. Jag satte fram en bock. De är ju knappt högre än en lite smått höjd cavalettibom. Kanske 30-40cm hög. Gick superbra och jag förstår vad Lisbeth menade med att Mailan hoppar stort. Hon hoppade som om hindret varit en meter högre.

Imorgon (om jag inte måste jobba) tänkte jag testa hoppa på riktigt. Plocka fram ett riktigt hinder ist för bocken och testa hoppa. Jag är jätteparanoid att jag ska rycka sönder munnen på henne och dunsa ner som en tegelsten i sadeln vid landning eftersom att jag inte alls hoppat på fem(FEM!!) år. Tiden går fort. Som jag sa till Alex: Det värsta som kan hända är att jag rycker sönder munnen på henne och dunsar ner i sadeln så att hon får så ont att hon aldrig mer vågar hoppa.

Eftersom inte alla förstår skämt så är det lika bra att jag skriver att jag skämtade med Alex. Har tidigare skrivit något liknande på skoj och fått en negativ kommentar av någon som inet förstått ironin. :)

Ska iaf släpa med mig Marie och Sandra och om vi har tur kanske jag kan skicka in en bild här imorgon. ;) OM jag lyckas hoppa så att det ser okej ut iaf. ;) hihi. Och ja, om jag överlever. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Moa

sätt ett stigläder runt halsen och håll i den eller ta ett hederligt gammalt man-tag ;) Mycket beprövat av mig. funkar mkt bra;P

2009-09-23 @ 09:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0