Måndag.

Jag är dålig på att uppdatera här. Bad bad me. Hur som helst.

Idag longerade jag Mailan, jag var riktigt leds för hon var grymt okoncentrerad. De andra hästarna hade just fått gå in och hennes stora kärlek i livet, Pontiac var ju inte i närheten. När jag ville att hon skulle skritta så travade hon och när jag ville att hon skulle trava så slängtravade hon i rasande fart.

Jag var sjukt leds men efter lite svett (från min sida) så lyssnade hon och började koncentrera sig mer. Fortfarande gick hon inte bra, men bättre. Jag tänkte att det kan ju inte gärna bli mycket bättre så jag smackade på och bad om galopp. Vad tror ni händer? Jo, hästen galopperar. På volt. I rätt galopp! Jag stod mest och dumflinade.

Det är första gången jag fått henne i galopp på böjt spår utan att hon kastat sig iväg och gormat. Bytte varv till vänstervarvet. Det är att BE om problem då hon har stora problem med att fatta vänstergalopp och jag har bara fått henne i vänstergalopp vid något ensataka tillfälle. På rakt spår blir det mest korsgalopp och på volt blir det bara pannkaka. Aldrig lyckats vid longering. Men nu? Jo, hästen fattar toppenfin vänstergalopp.

Vet ni vad? Jag är så glad så det gör ingenting att hon var dum och okoncentrerad. Och resten av longeringen var hon en stjärna. Ojoj, glad eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0