Rida som en indian.

Igår så stod jag och surrade med stallägaren samt kvinnan som äger Mailans hagkompis Sally. Jag och Sallys ägare kom överens om att rida ut tillsammans men vi har ju båda två ett problem. Ingen sadel. När dom sen gick och jag stod och borstade Mailan samt ryckte klart manen så suckade jag inombords.
- JAG VILL RIDA!

Om man köpt sig en häst så är det klart att man vill rida. Jag började överväga alternativet att rida barbacka. Dock så känns det dumt eftersom jag knappt ridit henne och hon är lite hyperaktiv efter att ha stått så länge. Fast det största problemet är nog hennes manke. Nero (min f.d ponny) hade ingen manke. Det var som  att sitta på en tunna t.o.m när han var vältränad.

Fick en snilleblixt. Gick och hämtade en stol och satt upp barbacka. Tänkte att nu skulle mamma se mig (hon är svårt allergisk mot att jag ska rida barbacka). Och hör och häpna. Hon var skön att sitta barbacka på. Ingen hård manke, den är inbäddad i allt fett. Min feta prinsessa. ;) Hoho.

På måndag har jag heldag i stallet och då ska jag rida! :D Men lugn mamma, jag ska longera henne en stund in nan ridning så att jag inte sitter upp på ett krutpaket. :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är ledig på måndag, jag kommer o vaktar!!!;-)

2009-03-01 @ 13:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0