Onsdag.

Strålande solsken igår och idag. Blev att rida ut en lång sväng igår. Bara skritt tyckte jag, bara trav tyckte Mailan. Halt när du börjar trava tyckte jag, rygga när vi gör halt tyckte Mailan. Hemvägen tog dubbelt så lång tid men jag vann "bråket" utan några större intriger. Mailan är ju väldigt känslig i munnen så jag måste bromsa mest med säten och röst. Fungerar inte 100% när man är påväg hem till Sally, hagen och höet men det gick bra till slut! :)

Idag är det ännu finare väder än igår men jag nöjde mig med en rykt i hagen. Vill inte rida precis varje dag innan hon har bättre kondition! :) Imorn eller fredag så ska vi rida ut med Sally och Christina. Sally är som sagt Mailans hagkompis, en unghäst som Christina håller på att rida in. Mailan ska få agera äldre och pålitlig. ;-) hihi.

Det märks att våren är påväg. När jag köpte Mailan för 3.5 veckor sen så fick hon ha fleecetäcke + vintertäcke i hagen. Idag tyckte jag att hon kunde få gå naken! +5 och skinande sol.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0