Måndag.

Nu är det några dagar sen jag skrev här! :)

Livet har tuffat på som vanligt här i Umeå. Uppe före tuppen, beger mig till stallet, mockar, gör i ordning mathinkar, ryktar och skrittar en sväng runt byn.

Igårkväll så red jag för första gången ut i bäcksvarta mörkret. Hon var ovanligt lugn och go. Tänkte att mörkret kanske hade den inverkan på henne. När vi red förbi ett grannstall så kom en tjej och en kvinna ut ur stallet. DOM däremot var ju dödsläskiga och Mailan snurrade runt. Hon försökte inte sticka eller så men började försöka snurra runt i en ring. Jag bromsade upp henne och hon gjorde ett kast åt sidan.

Inga som helst problem egentligen. Var inget tvärt kast men tillräckligt för att sadeln skulle glida åt sidan (jag ahde varit slarvig och inte dragit åt sadelgjorden). Den gled så pass att det inte bara var att trampa den rak. Fick hoppa av och sadla av samt sadla om. Kändes inte allt för graciöst kan jag lova but that's life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0