Ingen indianridning.

Christina som äger Sally (en unghäst som delar hage med Mailan) tyckte synd om mig som skulle rida barbacka trots att jag knappt ridit Mailan så jag fick låna hennes sadel. :) Hade turen att den passade så det blev ingen indianridning för mig.

Vi plumsade i djupsnön men jag var så osäker på underlaget så jag vågade bara en liten stund. Övergick ganska snabbt till ridbanan. Den var oplogad så det var kanske 15cm snö. Bra tyckte jag, då fick Mailan lyfta lite på fötterna och det blev jobbigare för henne.

Red på ridbanan i kanske 30 minuter och hon var pigg och glad. Ville hellre galoppera än trava så jag fick arbeta för att hålla henne i trav. Det fick mig att längta något gud så förbannat (ursäkta franskan) efter att få galoppera. Snart (några månader) så har hon sån kondition att jag kan göra det mesta.




Min tjocka prinsessa innan ridturen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh vad jag vill vara med er!!!!

2009-03-02 @ 16:12:49
Postat av: Madde juuuee

Lite stilig hon är hörrö!! :)

2009-03-03 @ 10:01:46
URL: http://maddealmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0