Barbackakungen.

Även igår blev det att rida barbacka.
Men idag eller imorgon borde min sadel komma! :) Kollade på postens hemsida och det stod att brevavisering blivit postad till mottagaren (mig). Så nu håller vi tummarna för att sadeln kommer passa. Right?

Även igår fick jag bli lite schamponerad över Mailans mod.
Vi red ut och tog en ny väg. En väg som innebar att vi skulle gå över en bro. Hon satte en hov på bron men när hon hörde det dova ihåliga ljudet så backade hon i förskräckelse. Men innan jag ens hunnit driva fram henne igen så gick hon självmant fram. Hon satte första hoven och när ljudet upprepade sig så stelnade hon till. Hon stod still med bakbenen och flyttade andra frambenet. Stelnade återigen till. Flyttade det frösta frambenet igen (nu stod hon med frambenen och bakbenen långt isär).

Sen småsprang hon över bron. Nästa moment var nägon som satt en stor pressening över garageporten. Den fladdrade i vinden bara två meter från henne. Jag var bergsäker på att det skulle hon bli rädd för men den hästen upphör aldrig att förvåna. Hon ägnade inte presseningen en blick. När sen en bil 100 meter bort slog igång motorn så nästan hoppade hon ur skinnet.

Härliga fullblodsnerver! ;) HAHA!


Vinkeln snett nerifrån (yes, hon är högre i mkh än jag är lång) var inte den mest smickrande för hennes näsa! ;) hoho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0