Uppe före tuppen.

Idag blev det att kliva upp tidigt och åka till stallet. 06,00 var jag uppe ur sängen. Uppe FÖRE tuppen. Satte mig på bussen och begav mig till stallet. Blev där i någon timme innan jag förflyttade mig vidare till nya jobbet.

Nu när jag inte kan rida så fördriver jag tiden med annat. T.ex rykta henne. Jag står där och gnuggar som om jag är 12 år gammal och fått min första sköthäst. Dock så skulle jag ljuga om jag skulle påstå att det inte behövs. Brun-svart (mest svart) häst. Vartenda dammkorn syns. Men snygg blir hon, om jag inte passa mig så kommer hon snart se ut såhär:


Längtar tills jag bantat ner henne och musklat upp henne. Då kommer hon bli riktigt snygg. Jag har alltid varit svag för svarta hästar, plus att de två vackraste hästraserna enligt mig alltid varit haflinger och fullblod. Har jag nämnt att hon har halvblod i sig också? Pappa var halvblod med fullblodslinjer men mamma var renrasigt fullblod.

Imorn så ska jag också upp före tuppen, jag har frivilligt tagit på mig att ha morgonutsläppet i stallet trots att det ingår i hyran. Men det är härligt att vara uppe med hästarna så tidigt. Dessutom passar det bra med mina arbetstider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0