Tisdag.

Idag kände jag för att vara lite extra seriös. Mailan hade alldeles för lång man, såg mer ut som ett varmblod än ett fullblod så jag ställde mig och ryckte manen på henne. Nu är den mycket kortare men efter en stund så ryckte det i mankammen på henne bara jag nuddade i manen plus att jag hade mjölksyra i armarna av att stå med dem högt över huvudet. Det är nackdelen med att ha en häst som är högre i mankhöjd än jag är lång! :) Hihi.

Så jag har lite kvar, den ska bli lite kortare plus jämnare men hon ser ändå bättre ut i manen nu än tidigare. :) Tänkte fråga om jag får låna systers digitalkamera någon dag så kan jag fota och visa hur fin hon är i manen! :)

Promenerade med henne idag igen. Jag har beställt hästgrejer och jag hoppas att de kommer snart. Har bl.a beställt en longerlina och ska bli skönt när den kommer så jag kan variera hennes träning litegrann fram tills jag hittat en passande sadel. :) Ska även se mig omkring efter tömkörningsgrejer.


Mailan hos Lisbeth (gamla ägaren), här ser man liiitegrann hur hon såg ut i manen tidigare.

Kommentarer
Postat av: mamma

kan man tömköra fullblod?

2009-02-25 @ 07:32:17
Postat av: Madde

En Wintec cair dressyr, Svart. eeeh.. tum åde.. vad fan i hela helvete var det! :s passar iaf häst med hög manke det är inget problem.. men ganska vid. eller normal bom mot vid. och utbytbart järn i framvalvet. Den är ju luftstoppad för att kunna anpassa sig efter hästen.. osv osv.. är på skolan nu har mer papper hemma.. =) men cirkus det..

2009-02-25 @ 12:17:12
URL: http://maddealmkvist.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mamma: Man kan tömköra alla raser! :)

2009-02-25 @ 19:39:05
URL: http://malehunter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0