Äntligen! :)

Uppe före tuppen idag igen. Och imorgon. Blev en promenad idag igen, menjag hämtade ut paketet med hästsaker efter jobbet så imorn tänkte jag longera. :) Attans osis bara att jag glömde beställa longerspö, men vi får se. Det går säkert bra ändå.

Mailan var riktigt pigg och glad på promenaden, drömmen hade ju varit att sitta på hästryggen idag. Hon gick med öronen framåt och var riktigt nöjd med att få röra på sig även om det bara var en promenad. Det märks att hon tycker att det är kul att få komma ut litegrann. Cyklade förbi en döläskig gubbe. Han hade ju en reflexjacka. Herregud, det fattar väl vem som helst att alla som har såna jackor är mördare. ;)

Efter stallet så tog jag bussen till jobbet, men jag hoppade av i stan och lånade lite böcker på biblioteket. Faktaböcker om hästar. I en bok avrådde de från att köpa fullblod eller korsningar med mycket fullblod i sig. Anledningen var att de var så nervösa och har nerverna utanpå kroppen. - Tss, Mailan är inte nervig. Reflexjackor är farliga! ;) Hoho.

Som sagt så hämtade jag ut paketet efter jobbet. Var som i himmelriket när jag packade upp helt nya benlindor, reflexer, ridbyxor, neoprenepaddar, stigbyglar (har ju dock ingen sadel, DOH!), longerlina, osv osv med bra-att-ha-saker. :) Vill redan beställa mer! :D Tyvärr säger plånboken, tyvärr.


Bra-att-ha-sak när man har en svart häst ;D

Kommentarer
Postat av: Madde juuuee

Jag är duktig, för jag hittar inte pappret på sadeln, men det är 17 tum iaf.. Tyvärr! och jaghar en annons på blocket, men eftersom jag måste byta luft paddarna i sadeln kostar det ca 1000 kr att fixa. så antingen kommer jag att fixa det men då ligger priset på 3000 kr.. eller så får man göra det själv och då säljer jag den för under 2000.. men håller på att fixa fram bom vid..

2009-02-27 @ 10:12:01
URL: http://maddealmkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0