Måndag.

Igår, söndag, så flyttade Mailan från Anumark till Villanäs. Jag var lite stressad och småorolig att hon skulle bråka och inte vilja gå in i transporten. Jag jobbade nämligen till sju och var tvungen att få in henne i transporten innan det blev mörkt (runt åtta) så om hon skulle bråka mer än 15 min så skulle det vara kört.

Mailan surpriced me med att gå in på andra försöket. Vilken järvla stjärna till häst jag har. Grymt glad blev jag. Dock lyckades hon krasha fönstret i transporten med mulen så trodde att nu jävlar skar hon sönder sig men inte det. Det var visserligen plexiglas så hon puttade antagligen bara ut det. Men ändå. Tyvärr blir det att ersätta det. Attans Mailan, men det vägde hon upp genom att vara duktiga transporttjejen. Hur hon lyckades? No fuckin idea, nästan alla transporter har ju fönster men har aldrig hört talas om att någon häst lyckats sätta sönder dem.

Idag har jag varit i stallet från 07,00-12,00 och bara gosat med Mailan, rengjort alla mina grejer, persedelvård, samt gått ut och promenerat med Mailan i skogen. Blev en massa timmars nostalgisurr med Alex också. Kul att dela stall med en gammal hästkompis. Var en rolig överraskning att hitta henne i stallet i morse. :)

Bilder från nya stallet utlovas! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0